Motortuning

MOTORTUNING

Aangezien het hedendaags tunen een complex gebeuren is gebeurt dit in een nauwe samenwerking met een tuner met meer dan 15 jaar ervaring in motortuning.
Voor elke auto word een persoonlijke tuning op maat ontwikkeld voor een optimale vermogenwinst en een soepel rijgedrag.
Sinds het invoeren van de alsmaar strengere milieunormen is elke motor zowel diesel als benzine voorzien meerdere sensoren die alles controleren van verbranding en indien aanwezig turbodruk.. Door deze op te slaan in een log tijdens een proefrit beschikken wij over al de nodige gegevens uw motor optimaal af te stellen. Door het steeds opnieuw optimaliseren van dezelfde modellen en motorisaties blijven wij onze tuningen verfijnen om zo de meest optimale resultaten te bekomen.

ECO-TUNING

Bij een eco-tuning gebeurt de software-optimalisatie in functie van het verbruik.
Daling in verbruik tot 15% .

PERFORMANCE-TUNING

Bij een performance-tuning gebeurt de software-optimalisatie in functie van het vermogen.
Dit alles gebeurt zonder het overschrijden van de marges opgelegd door de constructeur.

EXTREME MOTORTUNING

Op aanvraag.

WEGSCHRIJVEN EGR KLEP

  • Wegschrijven EGR en afdoppen met inox plaatje van de meeste EGR systemen
  • Dieselmotoren met pompverstuivers tot 2009 : 1.4 – 1.9 – 2.0 tdi
  • Dieselmotoren commonrail vanaf 2009 : 1.6 – 2.0 – 2.7 – 3.0 tdi
  • Benzinemotoren op aanvraag

WEGSCHRIJVEN WERVELKLEPPEN

Wegschrijven wervelkleppen mogelijk voor de meeste diesel en benzine motoren.

WEGSCHRIJVEN EN FYSIEK VERWIJDERN DPF

  • Wegschrijven gebeurt via softwareaanpassing in motormanagement
  • Geen foutmeldingen
  • Fysiek verwijderen van DPF en eventueel vervangen door downpipe waardoor DPF achteraf kan worden terug geplaatst bijvoorbeeld bij verkoop van het voertuig
  • Tot 15% minder brandstofverbruik
  • Koppel – vermogenwinst zonder aanpassing van inspuiting of turbodruk
  • Geen probleem voor autokeuring
  • Nooit meer regenenatieproblemen
  • Kan ook in combinatie met motortuning

STARTCORRECTIE

Sommige TDI motoren starten moeilijk bij warme motor.
Dit kunnen we oplossen door een aanpassing in de motorsoftware

PLAATSEN VERSTERKTE KOPPELINGSETS

Bij sommige modellen en bij extreme motortuning is het nodig een versterkte koppeling en drukgroep te plaatsen. Ook hiervoor kan u bij ons terecht.